קרבות היהודים בערד: מי באמת ניצח בבית המשפט?

ארי וידר No Comments on קרבות היהודים בערד: מי באמת ניצח בבית המשפט?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבקים בין עיריית ערד לתושבים החרדיים בעיר הינם מתמשכים ויום יומיים, ורק בשבוע שעבר נחצו הגבולות כאשר רגל חזיר הונח על דלת בית כנסת חרדי בעיר, כאשר בעיר יש הטוענים כי זוהי תוצאה של הסתה מצד העירייה נגד הציבור החרדי.

השבוע טוענים תושבים חרדים בעיר כי הם רשמו ניצחון על העירייה לפחות באחת הקרבות. בהחלטת בית משפט, חויבה העירייה להפעיל גן חינוך מיוחד עבור החרדים, בניגוד לעמדתה, כך נטען.

כבר בתחילת השנה קבעו אנשי המקצוע בעירייה כי 13 ילדים מבני הציבור החרדי, נזקקים לגן בחינוך מיוחד, אולם העירייה סירבה, כך לטענת גורמים חרדים בעיר, להעניק מבנה ולהפעיל את הגן בטענות שונות. לדברי ההורים, הציעה העירייה לשלב את הילדים החרדים בשעות שילוב בגנים לחינוך מיוחד שאינם חרדיים.

ההורים החרדים פנו וביקשו את סעד בית המשפט, שאכן קבע, על פי טענתם, כי יש להפעיל גן חרדי עבור הילדים החרדים.

בדיון שהתקיים אתמול לאחר שהעירייה טרם קיימה את הוראות בית המשפט, הוחלט כי העירייה תחויב להפעיל גן לחינוך מיוחד עבור 13 התלמידים החרדים וזאת בתוך חודש ימים.

עו"ד צבי רוזנטל שייצג את החרדים אומר לאתר 'קול חי' בתגובה: "העירייה סירבה לפתוח את הגן בטענה כי אין לה מקום, אבל אנחנו טענו שיש לה מספיק מבנים וכי ההקצאה אינה נעשית בגלל סיבות פוליטיות. אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט והעירייה התחייבה תוך חודש להקצות מבנה ולהפעיל גן חרדי מבלי לכפות על חרדים שילוב בגנים חילוניים".

אלא שבעיריית ערד טוענים כי ההיפך הנכון וכי בית המשפט הסכים עם עמדת העירייה.

מעיריית ערד נמסר בתגובה: "בית המשפט לא חייב את העירייה להקצות מבנה לגן חינוך מיוחד חרדי. נהפוך הוא: בית המשפט קיבל את עמדת העירייה ופסק כי, "לא ניתן לחייב את הרשויות להקים מוסדות חינוך מוכרים שאינם רשמיים. וככל שאין בנמצא בעיר גן חינוך מיוחד 'מוכר שאינו רשמי' לא ניתן לחייב את המשיבים (העירייה) לשבץ את הקטינים לגן כאמור".

ומוסיף בית המשפט: "בהיעדר מוסד קיים תיעשה הסדרת חינוכם של הילדים בשיבוצם לגן מיוחד רשמי בערד או מחוץ לערד, בהתאם להוראות החוק, הנהלים וההנחיות".

כלומר השיבוץ ייעשה בגן לחינוך מיוחד בחינוך הרשמי, הכללי".

לדברי העירייה בתגובתה הרשמית  "בית המשפט דחה את הבקשה להקצאת מבנה.

כותב בית המשפט: "סעד נוסף, שהוא למעשה הסעד הראשי שהעותרים מבקשים, הוא הקצאת מבנה לגן ילדים עבור 13 קטינים. לסעד זה אין בידי להיעתר".

העמדת מבנה שנבנה מתקציב ציבורי לשימושו של מוסד חינוכי שאינו רשמי יכול להתבצע רק בדרך של הקצאה או מכרז. העותרים לא הציגו נתונים על כך שפעלו בהתאם לנוהל ההקצאות.

"יודגש", כותב בית המשפט שוב, כי "לרשות מקומית אין חובה לספק מבנה למוסד חינוך מוכר שאינו רשמי".

ומהו הפתרון המוסכם על העירייה, משרד החינוך ובית המשפט?

ככתוב בפסק הדין: "בכוונת העירייה לפתוח גן חינוך מיוחד רשמי עבור תלמידים חרדים ובכלל". זכותם של ההורים לבחור את הזרם של הלימודים בתוך החינוך הרשמי או לבחור במוסד חינוכי מחוץ לעיר". נאמר בתגובה.

בתגובה לדברי העירייה טוען עו"ד צבי רוזנטל כי העירייה מנסה לעשות מניפולציה מפסק הדין וכי בית המשפט בהחלט קיבל את בקשת ההורים העותרים וחייב את העירייה לפתוח 2 כיתות גן לחינוך מיוחד המיועד למגזר החרדי.



0 תגובות